Tehnologii eco-eficiente

Tehnologii eco-eficiente
Tehnologii eco-eficiente

CERCETARE ȘI INOVARE DS AUTOMOBILES

Prin tehnologiile eco-eficiente, strategia de dezvoltare sustenabilă vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, protecţia resurselor naturale și crearea de noi conduite de mobilitate.

TEHNOLOGIE E-TENSE

Electrificare prin DS Automobiles

Proiectat pentru viitor, E-TENSE reprezintă plăcerea supremă de a conduce, eficiență maximă prin regenerarea energiei și mobilitate fără restricții, indiferent de reglementările ulterioare. Tehnologia E-TENSE este punctul de referință mondial pentru vehiculele electrice și este prezentă în fiecare model nou DS Automobiles. Aceasta întruchipează dorința noastră de a deveni o marcă 100% electrică până în 2024.

Tehnologie inspirată de Formula E

 Pe baza angajamentului nostru și a titlului de dublu campion în Formula E, am încorporat în modelele noastre electrice și plug-in hybrid tehnologii din motorsport, cum ar fi recuperarea energiei în timpul frânării. Născute din performanță, modelele noastre îţi deschid noi orizonturi, cu stil.

Tehnologie inspirată de Formula E
Tehnologie inspirată de Formula E

MOTOARELE PE BENZINĂ PURETECH

Mai compact, mai ușor, mai puternic

Motoarele pe benzină PureTech te ajută să controlezi consumul de combustibil, amplificând simultan performanțele vehiculului tău DS.

Inginerii noştri au reușit reducerea semnificativă a consumului de combustibil micşorând dimensiunile și greutatea motoarelor și folosind materiale inovative cu frecare redusă.

Motoare ecologice

 Prin reducerea dimensiunii și greutății motorului și prin utilizarea materialelor inovative cu frecare redusă, inginerii noștri au reușit reducerea semnificativă a consumului de combustibil și, prin urmare, a emisiilor de CO₂

Motoare ecologice
Motoare ecologice

Filtru de particule de ultimă generație

Toate motoarele pe benzină PureTech DS sunt echipate cu filtru de particule de ultimă generație GPF (Gasoline Particulate Filter), capabil să trateze eficient emisiile de particule provenite de la motoarele pe benzină cu injecție directă.

Motoare PureTech cu 3 și 4 cilindri

Mai compacte și mai ușoare, motoarele cu 3 cilindri oferă reducerea consumului de combustibil cu 1,5 litri la 100 km și a emisiilor de CO₂ cu până la 25% față de un motor cu 4 cilindri de aceeași putere, menținând în același timp nivelul ridicat de confort acustic și plăcerea optimă de a conduce. Combinând puterea și eficiența, motoarele pe benzină PureTech 180 și PureTech 225 cu 4 cilindri încorporează un turbo de înaltă performanță, de generație nouă.

STOP & START

Controlează în mod sustenabil consumul de combustibil și reduce semnificativ emisiile de CO₂ cu ajutorul tehnologiei Stop & Start ce oprește automat motorul atunci când vehiculul tău ajunge la o oprire temporară. În medie, vei reduce consumul de combustibil în traficul urban aglomerat cu -15%, în comparație cu un vehicul convențional.

MOTOARELE DIESEL BLUEHDI

Îmbinarea dintre eficiență și plăcerea de a conduce

Tehnologia BlueHDi se referă la gama noastră de motoare diesel care oferă un sistem de control al poluării de ultimă generație.

Sistem de control al poluării de ultimă generație

 Sistemul este montat pe toate motoarele noastre diesel BlueHDi pentru eliminarea poluanților produși de combustia diesel: hidrocarburi nearse (HC), monoxid de carbon (CO), oxizi de azot (NOx) și particule fine.

Sistem de control al poluării de ultimă generație
Sistem de control al poluării de ultimă generație

Controlul poluării în 3 etape

Etapa 1

Catalizatorul de oxidare transformă hidrocarburile nearse (HC) și monoxidul de carbon (CO) în apă (H2O) și dioxid de carbon (CO₂).

 

Etapa 2

Catalizatorul SCR (Reducere catalitică selectivă) elimină 90% din oxizii de azot (NOx), transformându-i în apă și azot prin adăugarea de AdBlue®.

 

Etapa 3

Filtrul de particule (DPF) elimină până la 99,9% din numărul de particule fine.

 

 

SOLUȚII EFICIENTE

AdBlue®

AdBlue®, amestec de apă și uree, nu este toxic și nu afectează mediul. Acesta transformă 85% din oxizii de azot poluanți în vapori de apă și azot inofensiv. Alimentarea rezervorului AdBlue®, situat în portbagaj sau lângă clapeta rezervorului de combustibil, se face la fel ca alimentarea cu combustibil. Un rezervor plin cu AdBlue® asigură o autonomie de 20.000 km.

STOP & START

Controlează în mod sustenabil consumul de combustibil și reduce semnificativ emisiile de CO₂ cu ajutorul tehnologiei Stop & Start. Funcția oprește automat motorul atunci când vehiculul tău ajunge la o oprire temporară. În medie, vei reduce consumul de combustibil în traficul urban aglomerat cu -15%, în comparație cu un vehicul convențional.

STANDARDUL WLTP

Un indicator mai realist al consumului de combustibil

WLTP (Worldwide Harmonised Light vehicles Test Procedure) este o modalitate de omologare a vehiculelor pentru vânzarea în UE. Reprezintă un nou set de teste și proceduri pentru măsurarea consumului de combustibil, a emisiilor de CO2 și a emisiilor poluante ale vehiculelor ușoare[1] în condiții standardizate (laborator).

WLTP înlocuiește testele anterioare privind consumul de combustibil, cunoscute sub numele de New European Driving Cycle (NEDC), introduse în 1992. Din septembrie 2017, toate modelele noi, introduse prima dată pe piață, sunt testate conform WLTP. Toate mașinile vândute începând cu septembrie 2018 vor fi testate conform normelor WLTP.

Noile teste de laborator vor fi completate de un test de emisii care măsoară poluanții în condiții de utilizare zilnică pentru a produce Real Driving Emissions (RDE). Noile proceduri WLTP oferă clienților o idee mai precisă despre consumul de combustibil și emisiile de CO2 ale vehiculelor.

DS AUTOMOBILES ȘI NOILE TESTE WLTP

DS AUTOMOBILES ȘI NOILE TESTE WLTP

În ce privește emisiile de NOx, modelele DS Automobiles cu motoare Euro 6.2 sunt cu trei ani înainte, respectând marja de conformitate de 1,5 (măsurată prin RDE – Real Driving Emissions – emisii reale în timpul rulării) impusă de regulamentul Euro 6d, începând cu 2020.

Datorită utilizării inteligente a tehnologiei în prealabil față de regulament (Reducerea catalitică selectivă la motoarele diesel și Filtrele de particule la motoarelor pe benzină), vehiculele noastre sunt deja omologate WLTP (obligatoriu pentru toate vehiculele începând cu septembrie 2018), care reflectă cu mai multă acuratețe condusul zilnic.

Clientul este în centrul preocupărilor noastre. De aceea, am susținut întotdeauna testele care sunt mai reprezentative pentru modul în care conduc clienții noștri și ne-am străduit să respectăm noile protocoale de testare pentru a fi în fruntea tehnologiei. Ca dovadă a transparenței noastre, am publicat pe site-ul nostru web consumul real de combustibil al mașinilor noastre începând cu 2016 și emisiile de NOx în condiții reale începând cu 2018, în conformitate cu normele elaborate împreună cu ONG-urile T&E și FNE și ratificate de organizația terță independentă (Bureau Veritas).

ÎN CE FEL ESTE DIFERIT WLTP?

 

 

Modificări ale procedurilor de testare standardizate

Măsurarea emisiilor pentru a lua în considerare ajustările pentru vehiculele individuale

Creșterea distanței parcurse în cicluri

Teste de conducere la viteze mai mari

Comportament la volan mai dinamic și mai realist

Durata mai lungă a ciclurilor

De la NEDC la WLTP

Printre obiectivele noilor teste WLTP se numără reprezentarea mai precisă a condițiilor reale de utilizare a mașinilor și tehnologia lor actuală. Cerințele de testare sunt mai stricte și profilul de conducere este mai dinamic decât în ciclul NEDC anterior, conceput în anii 1990. WLTP a fost dezvoltat pentru utilizarea datelor de conducere în condiții reale, în timp ce NEDC se baza pe o conducere teoretică.

În plus, WLTP oferă rezultate mai precise, luând în considerare caracteristicile fiecărui vehicul, inclusiv echipamentele opționale disponibile, care pot avea un efect semnificativ asupra consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. În unele cazuri, valorile WLTP pot fi mai mari decât rezultatele NEDC pentru același vehicul. Acest lucru nu înseamnă un consum de combustibil mai mic, ci doar un nou mod de măsurare, bazat pe un criteriu de referință mai exact și mai amplu, care se reflectă mai bine prin modul în care sunt utilizate mașinile în mod real.

NEDC VERSUS WLTP

 

NECD WLTP
Ciclu de testare Un singur ciclu de testare Un ciclu dinamic mai reprezentativ pentru condusul real
Durata ciclului 20 de minute 30 de minute
Distanța ciclului 11 kilometri 23,25 kilometri
Fazele de conducere 2 faze, 66% conducere urbană și 34% conducere extraurbană 4 faze mai dinamice, 52% urban și 48% extraurban
Viteza medie 34 kilometri pe oră 46,5 kilometri pe oră
Viteza maximă 120 kilometri pe oră 131 kilometri pe oră
Influența echipamentelor opționale Impactul emisiilor de CO2 și al performanțelor combustibililor nu sunt luate în considerare în cadrul NEDC Sunt luate în considerare caracteristicile suplimentare (care pot fi diferite pentru fiecare mașină în parte)
Schimbarea treptelor de viteză Vehiculele au puncte fixe de schimbare a treptelor de viteză Puncte de schimbare diferite ale treptelor de viteză pentru fiecare vehicul
Temperatura de testare Măsurători la 20-30°C Măsurători la 23°C, valori CO2 corectate la 14°C

EMISIILE REALE ÎN TIMPUL CONDUCERII

Real Driving Emissions - RDE

În plus față de WLTP, RDE este, de asemenea, obligatoriu pentru toți producătorii de vehicule din UE, precum și din Elveția, Turcia, Norvegia, Liechtenstein, Israel și Irlanda, din septembrie 2018.

În cadrul testelor RDE, emisiile poluante, cum ar fi oxizii de azot (NOx) și particulele diesel, sunt măsurate pe șosea, ceea ce determină valorile medii ale emisiilor care pot fi estimate în mod realist în timpul condusului zilnic.

FAQ

Ce este WLTP?

WLTP este abrevierea de la „Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure“. Este un nou procedeu de testare care oferă o imagine de ansamblu mai realistă a consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 ale vehiculelor.

Din septembrie 2018, toate vehiculele înmatriculate pentru prima dată trebuie să fie omologate WLTP. WLTP va înlocui treptat procedura de testare anterioară New European Driving Cycle (NEDC).

În ce constă ciclul de conducere WLTP?

Consumul de combustibil și emisiile unui vehicul depind întotdeauna, în ultimă instanță, de stilul individual de conducere, ceea ce a determinat acumularea de date de conducere pentru WLTP din întreaga lume.

Aceste date au fost utilizate pentru a defini patru faze reprezentative cu viteze medii diferite: Redus, Mediu, Ridicat și Foarte ridicat. În cadrul fiecăreia dintre faze, există diferite intensități de frânare, accelerare și perioade în care vehiculul este oprit, pentru reflectarea situațiilor tipice din conducerea zilnică. Combinația acestor faze determină ceea ce se numește „ciclu de conducere“.

Valorile consumului de combustibil vor fi prezentate pentru patru condiții de conducere diferite, cu o cifră combinată globală pentru vehiculele pe benzină, diesel, hibrid și plug-in hybrid.

Ce înseamnă pentru mine WLTP?

Prin introducerea WLTP, consumul de combustibil și emisiile de CO2 indicate în ghidurile de caracteristici ale vehiculelor vor reflecta mai fidel aceste date, în condiții reale de condus.

Faptul că WLTP ia în considerare echipamentele opționale din vehiculul tău (cum ar fi anvelopele de iarnă sau plafonul din sticlă), va duce la valori și mai realiste, conform configurației exacte a vehiculului.

Cu toate acestea, valorile mai realiste pot avea ca rezultat, în mod natural, un consum și valori de CO2 mai mari pentru vehiculele cu motoare pe combustie și o autonomie redusă a bateriei pentru vehiculele electrice (inclusiv plug-in hybrid). Acest lucru ar putea însemna și că vehiculul tău ar putea fi supus unei cote de impozitare mai mari. Totuși, mașinile omologate conform WLTP vor continua să fie impozitate în funcție de valoarea emisiilor de CO2 NEDC. Pe termen scurt, sistemele de impozitare bazate pe CO2 nu se vor schimba (taxa pe CO2, taxa pe vehiculele de companie).

Ce este RDE ?

RDE înseamnă „Real Driving Emissions“ (emisii reale în timpul conducerii). Aceasta este o nouă procedură de măsurare a poluanților, cum ar fi oxizii de azot (NOx) și particulele diesel.

Cel mai important aspect al RDE, așa cum sugerează și numele, este că măsurarea are loc pe șosea, în condiții de conducere reale, nu în laborator. Pentru aceste teste, un dispozitiv ingenios cunoscut sub numele de „sistem portabil de măsurare a emisiilor“ (PEMS) este atașat la eșapamentul vehiculului.

Ce înseamnă EURO 6/EU6?

Euro 6 este denumirea standardului actual privind emisiile de gaze de eșapament, care stabilește limite pentru substanțele poluante. Acesta definește valori maxime mai mici pentru emisiile de particule și de oxizi de azot (NOx) decât standardul anterior, Euro 5.

Din septembrie 2018[2], Euro 6 a intrat în cea de-a doua fază: Euro 6.2. Aceasta impune limite mai scăzute pentru emisiile de particule în suspensie ale vehiculelor pe benzină decât în faza anterioară.

Ce înseamnă reducere catalitică selectivă?

Pentru a reduce și mai mult emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor, amoniacul lichid – numit AdBlue® – este introdus în sistemele de evacuare ale motoarelor diesel. Reducerea catalitică selectivă (SCR) cu AdBlue® reduce până la 90% din oxizii de azot. Ceea ce rămâne sunt vapori de apă, azot și CO2.

MAI MULT