MERGI LA CONȚINUT

Formula E

DS AUTOMOBILES ȘI PENSKE AUTOSPORT

După ce a stabilit numeroase recorduri cu DS E-TENSE FE de a doua generație, DS Automobiles face echipă cu PENSKE AUTOSPORT pentru următoarele patru sezoane ale Campionatului Mondial de Formula E ABB FIA.

Echipa DS PENSKE Formula E anunță un duo de piloți câștigători de titlu, Maximilian Günther și Jean-Eric Vergne, singurul dublu campion al disciplinei și deținător al recordului la numărul de puncte și pole position obținute în istoria Formulei E.

 

Jucător hotărât în ​​tranziția energetică, DS Automobiles a fost unul dintre primii producători care a intrat în Formula E cu DS Performance. Divizia de competiție DS își continuă implicarea în reducerea impactului său asupra mediului, angajându-se în procesul de obținere a Acreditării de mediu de 3 stele.

DS PERFORMANCE

DS Automobiles a înființat divizia sa de curse, DS Performance, cu ambiția clară de obținere a experiențelor necesare pentru accelerare, electrificare și creștere a notorietății.

Continuând această abordare, noul nostru monoloc DS E-TENSE FE23 dezvoltat de DS Performance va aduce experiența pistei, mașinilor electrice de nouă generație. Implicată în PENSKE AUTOSPORT, DS Automobiles își propune să recâștige cele două titluri duble (piloți și echipe) câștigate în 2019 și 2020.

DS E-TENSE FE23 GEN3

Un monoloc de a treia generație, 100% electric, această mașină nouă livrată în „negru și auriu”, întruchipează perfect codurile DS Automobiles, demonstrând mai presus de toate un imens salt tehnologic.

FE23 prezintă o serie de modificări semnificative în comparație cu predecesorul său. Mașinile Gen3 sunt cele mai rapide văzute vreodată în Campionatul Mondial de Formula E, cu o viteză maximă de 280 km/h, fiind în același timp cu 60 kg mai ușoare decât mașina Gen2. Cel mai important, însă, este eficiența – cu mai mult de 40% din energia utilizată într-o cursă provenind din regenerarea la frânare.

A treia generație

Deasemenea, DS E-TENSE FE23 este, mai puternic, producând 350 kW comparativ cu 250 kW în mașina Gen2 și este echipat cu tracțiune integrală. O nouă transmisie față adaugă un plus de 250 kW în spate, dublând capacitatea de regenerare la un total de 600 kW. În cele din urmă, datorită noului sistem de propulsie față, Gen3 este prima mașină de Formula E fără frâne hidraulice spate.

Performanță și eficiență

„Grup motopropulsor dezvoltat de DS Performance

  • Putere maxima: 350 kW (476 CP)
  • Viteza maxima: 280 km/h (optimizat pentru circuite urbane)
  • Frâne: Un nou grup motopropulsor față adaugă 250 kW la cei 350 kW din spate. Sistem de franare electric pe 4 roti (Brake-By-Wire).
  • Putere de recuperare a energiei la frânare: 600 kW
  • 40% din energia folosită în timpul unei curse provine din regenerarea frânării”
 
Sustenabilitate

„Potrivit furnizorului, bateriile Gen3 sunt printre cele mai avansate și durabile produse vreodată. Sunt fabricate cu minerale din surse responsabile cu mediul înconjurător, în timp ce celulele bateriilor vor fi refolosite și reciclate la sfârșitul duratei de viață.

 

Inul și fibra de carbon reciclată vor fi folosite pentru prima dată la construcția caroseriei mașinii. Fibra de carbon va fi reciclată din mașinile Gen2 pentru a reduce cantitatea totală de fibră de carbon nouă creată.

 

Amprenta de carbon a Gen3 a fost măsurată încă din faza de proiectare pentru a documenta măsurile de economisire a energiei luate, precum și impactul general asupra mediului. Toate emisiile inevitabile vor fi compensate ca parte a angajamentului net zero carbon al Formula E.”

 
În fruntea tehnologiei

„Dezvoltat de echipele DS Performance, divizia de competiție a DS Automobiles, DS E-TENSE FE23 va fi atuul major al echipei DS PENSKE și al piloților săi, Maximilian Günther, campion mondial în curs, și Jean-Eric Vergne,  singurul pilot din istoria Formulei E care a câștigat titlul de mai multe ori.

 

Întărită de o nouă asociere cu PENSKE AUTOSPORT, DS Automobiles intenționează să-și continue cucerirea de victorii și titluri și să stabilească noi recorduri în cadrul unui campionat care constituie un formidabil vector de accelerare pentru activitatea sa de cercetare și dezvoltare. .

 

Cu o „Gen3” în fruntea tehnologiei, 11 echipe pe grilă și noi reglementări sportive (curse definite de un număr de ture, oprire la boxe pentru „Attack Charge”), sezonul 9 va fi cu siguranță unul dintre cele mai competitiv și incitant încă de la crearea campionatului."

 

Din concurență vine inovația auto

Condus de îndrăzneală și de dorința de a construi mașina viitorului, DS Automobiles se inspiră din tehnologiile mașinilor de curse pentru modelele sale excepționale.

Pentru a reuși cu excelență în transferul de competențe între Formula E și mașinile de serie; acesta este spiritul de avangardă.

SOFERII

DS PENSKE

DS Automobiles a deschis un capitol cu ​​totul nou în angajamentul său față de Formula E prin parteneriatul cu unul dintre cele mai renumite nume din motorsport: PENSKE AUTOSPORT.

 

Din sezonul 11, echipa DS PENSKE Formula E pregătește cel mai prestigios duo de piloți din campionat cu germanul Maximilian Günther  și pilotul francez Jean-Eric Vergne, singurul dublu campion al disciplinei.

 

Cu PENSKE AUTOSPORT, Maximilian Günther  și Jean-Eric Vergne, DS Automobiles își propune să câștige noi titluri și să continue să transfere tehnologie către noile sale creații, care vor fi exclusiv electrice.

SOFERII
DS PENSKE

DS Automobiles a deschis un capitol cu ​​totul nou în angajamentul său față de Formula E prin parteneriatul cu unul dintre cele mai renumite nume din motorsport: PENSKE AUTOSPORT.

 

 

 

Din sezonul 11, echipa DS PENSKE Formula E pregătește cel mai prestigios duo de piloți din campionat cu germanul Maximilian Günther  și pilotul francez Jean-Eric Vergne, singurul dublu campion al disciplinei.

 

 

 

Cu PENSKE AUTOSPORT, Maximilian Günther  și Jean-Eric Vergne, DS Automobiles își propune să câștige noi titluri și să continue să transfere tehnologie către noile sale creații, care vor fi exclusiv electrice.

CAMPIONATUL ABB FIA Formula E

Sezonul 9

„Sezonul 9 al Campionatului Mondial de Formula E ABB FIA a început pe 14 ianuarie 2023 în Mexico City.

 

Anul acesta, seria 100% electrică călătorește în 11 orașe din America, Asia, Africa și Europa cu patru circuite noi: Hyderabad, Cape Town, Sao Paulo și Portland.”

REGULI SI REGULAMENTE

Regulile de bază ale Campionatului Mondial de Formula E ABB FIA

Conform regulamentului, cursele sunt delimitate de un număr de ture, impactând strategia echipelor. Pentru a menține coerența cu trecerea la ture, întreruperile cursei făcute de Safety Car și Full Course Yellow vor fi acum compensate cu tururi suplimentare, înlocuind funcția de timp suplimentar de cursă.
Format de calificare
Cei 22 de piloți vor fi împărțiți în două grupe. Cei mai rapizi patru din fiecare grupă se vor înfrunta apoi într-o luptă prin knock-out. 
Mai repede ca oricând
Puterea furnizată de Gen 3 este de 350 kW în calificări și 300 kW în cursă. 
Mai multă concurență
Întreruperile de cursă făcute de Safety Car și Full Course Yellow sunt acum compensate cu tururi suplimentare. 

Clasamente

DS Automobiles: cel mai de succes producător din Formula E

SEZON
ECHIPE
CURSE
VICTORII
PODIUMURI
POLE POSITIONS
2022-2023
DS PENSKE
5
1
2
0
2021-2022
DS TECHEETAH
16
1
6
4
2020-2021
DS TECHEETAH
15
2
5
3
2019-2020
DS TECHEETAH
11
4
9
5
2018-2019
DS TECHEETAH
13
3
7
3
2017-2018
DS Virgin Racing
12
2
6
0
2016-2017
DS Virgin Racing
12
2
6
2
2015-2016
DS Virgin Racing
10
1
4
4
TOTAL
94
16
45
21

MAI DEPARTE

TEHNOLOGIA E-TENSE

Descoperă electrificarea conform DS Automobiles.

TEHNOLOGII CONFORT

Pentru a face din fiecare călătorie o adevărată călătorie.