October 25, 2019

PROCEDURA WLTP – WORDLWIDE HARMONISED LIGHT VEHICLES TEST

PROCEDURA WLTP – WORDLWIDE HARMONISED LIGHT VEHICLES TEST

VALORI DE CONSUM APROPIATE DE REALITATE

Procedura WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) a fost creată pentru a defini un nou standard armonizat global pentru determinarea nivelurilor de poluanți și emisii, consumul de combustibil și autonomia vehiculelor ușoare.

WLTP va înlocui testele anterioare pentru determinarea consumului de combustibil, cunoscute sub denumirea de New European Driving Cycle (NEDC) și care au fost introdusă încă din 1992. Din septembrie 2017, toate noile modele introduse pentru prima dată pe piață au fost testate WLTP.

couple

Toate mașinile vândute începând cu luna septembrie 2018 sunt testate WLTP. Această nouă procedură de testare în laborator va fi, de asemenea, completată de un test de emisii care măsoară poluanții în traic pentru a produce așa numitele Real Driving Emissions (RDE).

Noile proceduri de testare WLTP vor permite consumatorilor să cunoască mai precis valorile consumului de combustibil și ale emisiilor de CO2, pentru vehiculele deținute.

CE ADUCE NOU WLTP?

Modificări ale Procedurilor de Testare Standardizate

WLTP

DE LA NEDC LA WLTP

Noile condiții de testare WLTP se bazează pe o aproximare a condițiilor reale de rulare, oferind valori mai clare și mai realiste. WLTP aplică condiții de testare mult mai stricte și redefinite și introduce teste la o viteză mai mare împreună cu o durată de test substanțial mai mare (30 de minute în loc de 20).

Pentru a obține valori ale emisiilor de CO2 mai precise, noua procedură de testare include atât dotările standard ale mașinii, cât și toate echipamentele opționale. Acest lucru generează consumul de combustibil și valorile emisiilor de CO2 în funcție de aerodinamică, greutate și rezistența la rulare.

Acest lucru înseamnă că, în cazul unei configurații specifice a vehiculului, va fi indicată o valoare specifică individuală, mai degrabă decât una mai generică, cum a fost cazul în trecut.

Inițial, valorile măsurate în cadrul WLTP vor fi convertite la valorile NEDC – acest lucru datorându-se faptului că Autoritățile Comisiei UE a dezvoltat o tehnică de corelație în acest scop, care este destinată să ajute trecerea de la NEDC la WLTP. Durata acestei faze va depinde de legislațiile naționale și va varia astfel de la piață la piață.

Din septembrie 2018 toți producătorii sunt obligați să testeze în conformitate cu WLTP toate vehiculele vândute în UE, precum și în Elveția, Turcia, Norvegia, Liechtenstein, Israel și Irlanda.

PRINCIPALELE DIFERENȚE ÎNTRE CELE DOUĂ PROCEDURI DE TESTARE

NEDC WLTP
Ciclul de testare Ciclu unic de testare Ciclu dinamic mai reprezentativ pentru condusul în condiții reale de trafic
Durata 20 de minute 30 de minute
Distanța parcursă 11 kilometri 23,25 kilometri
Etapele de condus 2 faze, 66% în regim urban și 34 % în regim extraurban 4 faze mai dinamice, 52% în regim urban și 48% în regim extraurban
Viteza medie 34 km/h 46,5 km/h
Viteza maximă 120 km/h 131 km/h
Influența dotărilor opționale Impactul asupra emisiilor de CO2 și a consumului de carburant, care nu sunt luate în considerare în cadrul NEDC Sunt luate în considerare caracteristicile suplimentare (care pot diferi de la o mașină la alta)
Schimbările de trepte Vehiculele au puncte fixe de schimbare a treptelor de viteză Puncte diferite de schimbare a treptelor de viteză pentru fiecare vehicul în parte
Temperaturile din timpul testelor Măsurători realizate între 20 și 30° C Măsurători realizate la 23° C, valorile CO2 corectate la 14° C

EMISIILE ÎN CONDIȚII REALE DE TRAFIC

Pe lângă WLTP, RDE este obligatorie și pentru toți producătorii de vehicule în UE, precum și în Elveția, Turcia, Norvegia, Liechtenstein, Israel și Irlanda începând cu luna septembrie 2018.

În aceste teste RDE, emisiile de poluanți, cum ar fi oxizii de azot (NOx) și particule diesel sunt măsurate direct pe șosea, lucru care determină valorile medii ale emisiilor ce pot fi așteptate în mod realist pe timpul navetei zilnice cu automobilul.

FAQS

Ce reprezintă WLTP?

WLTP reprezintă abrevierea expresiei “Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure”.

Este o nouă procedură de testare care oferă o analiză mai realistă a consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 ale unui vehicul. Din septembrie 2018, toate vehiculele înregistrate pentru prima dată vor trebui să fie certificate WLTP. WLTP va înlocui treptat procedura veche NEDC (New Cycle Driving Cycle).

AFLĂ MAI MULTE

Ce este un ciclu de testare WLTP?

Consumul și emisiile unui vehicul depind în continuare de stilul de condusal fiecărei persoane, motiv pentru care o mare cantitate de date colectate în întreaga lume a fost compilată pentru standardul WLTP. Aceste date au fost folosite pentru a determina patru faze reprezentative la patru viteze medii: scăzută, medie, înaltă și foarte înaltă.

În fiecare fază, se măsoară diferite situații (frânare, accelerare, oprire) în moduri diferite pentru a reflecta situațiile de rulare de zi cu zi. Aceste faze sunt combinate pentru a produce ceea ce se numește un “ciclu de condus”.

Consumul de combustibil este prezentat în patru situații de rularediferite, cu o valoare globală combinată pentru vehiculele pe benzină, diesel, hibride și reîncărcabile.

Ce înseamnă WLTP pentru mine?

Intrarea în vigoare a standardului WLTP înseamnă că valorile consumului de carburant și ale emisiilor de CO2 indicate în descrierea unui vehicul vor reflecta cu mai multă precizie valorile emise în situații reale de rulare.

WLTP testează anumiți factori generați de dotările opționale individuale (de exemplu, anvelope de iarnă sau acoperiș vitrat) pentru a calcula valori mai realiste pe baza configurației exacte a vehiculului.

Valorile mai realiste înseamnă în mod natural că valorile consumului și ale emisiilor vor fi mai mari pentru vehiculele echipate cu motor cu combustie, în timp ce vehiculele electrice (inclusiv hibrizii reîncărcabili) vor avea o autonomie de rulare mai mică. Acest lucru ar putea conduce, de asemenea, la creșterea numărului de vehicule taxate pentru emisiile de CO2. Cu toate acestea, vehiculele acreditate WLTP vor fi în continuare impozitate pe baza valorilor NEDC. Pe termen scurt, sistemele de impozitare bazate pe emisii de CO2 (în țările unde acets lucru se aplică) nu se vor schimba (impozitul pe CO2, impozitul pe autovehiculele de companie).

AFLĂ MAI MULTE

Ce reprezintă RDE?

RDE reprezintă prescurtatea de la Real Driving Emissions. Este o nouă procedură utilizată pentru măsurarea emisiilor plouante, cum ar fi oxizii de azot (NOx) și particule fine.

După cum îi sugerează și numele, emisiile RDE sunt măsurate pe drumurile publice în condiții reale de trafic și nu într-un laborator. Aceste măsurători se obțin utilizând un dispozitiv inteligent denumit PEMS (Sistem portabil de măsurare a emisiilor) atașat în partea din spate a vehiculului pe timpul testelor.

AFLĂ MAI MULTE

Ce înseamnă Euro 6?

Euro 6 este denumirea standardului actual de emisii poluante. Definește valori maxime mai mici pentru emisiile de particule și oxid de azot decât standardele anterioare Euro 5.

Din septembrie 2018*, standardul de emisii Euro 6.2 au devenit obligatorii, iar în comparație cu Euro 6 specifică limite chiar mai mici pentru conținutul de particule în vehiculele cu motor pe benzină. Aceleași valori limită de prag se aplică pentru vehiculele cu motor diesel în cadrul ciclului atât pentru Euro 6 cât și pentru Euro 6.2.

Norma Euro 6.3 a fost introdusă din septembrie 2019*, iar norma Euro 6D din ianuarie 2021*, ceea ce va reduce din nou ușor valorile limită pentru numărul de particule și oxizi de azot în conformitate cu RDE.

*Se aplică vehiculelor noi. Tipurile de vehicule noi vor fi fiecare supuse noilor standarde de emisii poluante cu un an mai devreme.

Ce este reducerea catalitică selectivă?

Pentru a reduce în continuare emisiile poluante ale vehiculului, amoniacul lichid, numit AdBlue®, este injectat în sistemele de evacuare ale vehiculelor diesel. Reducerea catalitică selectivă (SCR) cu AdBlue® poate reduce emisiile de oxizi de azot cu până la 90%, lăsând să treacă în principal aburi, azot și dioxid de carbon.

Ce este un filtru de particule?

Un filtru de particule reduce particulele poluante generate de motoarele diesel și motoarele pe benzină.

Cifre detaliate în funcție de model

Pentru a afla mai multe despre cifrele WLTP aferente fiecărui model, navigează în ghidul nostru de prețuri și specificații.