Formule E

Formule E
Formule E

DS Automobiles își unește forțele cu PENSKE AUTOSPORT

După ce a stabilit o serie de recorduri cu a doua generație DS E-TENSE FE, DS Automobiles face echipă cu PENSKE AUTOSPORT pentru următoarele patru sezoane ale Campionatului Mondial ABB FIA Formula E. Echipa DS PENSKE Formula E anunță o pereche de piloți câștigători ai titlului în campionul en titre Stoffel Vandoorne și Jean-Eric Vergne, singurul dublu campion din istoria acestui sport, pentru sezonul 2022-23.

Un jucător ferm în tranziția energetică, DS Automobiles a fost unul dintre primii producători care s-a angajat în Formula E cu DS Performance să reducă impactul asupra mediului în procesul de a obține Acreditarea de mediu de 3 stele. d’obtention de l’Accréditation Environnementale 3 Etoiles.

DS PERFORMANCE

DS Automobiles a creat departamentul său de competiții, DS Performance, având ca obiectiv clar dobândirea experienței necesare pentru accelerarea electrificării și creșterea notorietății sale.

Continuând această abordare, noul nostru monopost DS E-TENSE FE23 dezvoltat de DS Performance va aduce experiența circuitului pe mașinile electrice de ultimă generație. Împreună cu PENSKE AUTOSPORT, DS Automobiles își propune să recucerească cele două titluri duble (piloți și echipe) obținute în 2019 și 2020.

DS E-TENSE FE23 GEN3

DS E-TENSE FE23 GEN3

Cea de-a treia generație a mașinii 100% electrice, recunoscută instantaneu datorită culorii negru cu auriu, întruchipează perfect conceptul DS Automobiles și este dovada celui mai recent progres tehnologic.

FE23 prezintă o serie de modificări semnificative față de predecesorul său. Mașinile Gen3 sunt cele mai rapide mașini întâlnite până acum în Campionatul Mondial de Formula E, cu o viteză maximă de 280 km/h și, în același timp, cu 60 kg mai ușoare decât mașina Gen2. Cea mai importantă, însă, este eficiența – cu peste 40% din energia utilizată într-o cursă provenind din regenerarea la frânare.

A treia generație

În mod deosebit, DS E-TENSE FE23 este, de asemenea, mai puternic, dezvoltând 350 kW față de 250 kW în cazul mașinii Gen2, și este echipat cu tracțiune integrală. Un nou tren de rulare față adaugă 250 kW în plus în partea din spate, dublând capacitatea de regenerare la un total de 600 kW. În cele din urmă, datorită noului tren de rulare față, Gen3 este prima mașină de Formula E fără frâne hidraulice în spate.

Performanţă şi eficienţă

Grup motopropulsor dezvoltat de DS Performance

Putere maximă: 350 kW (476 CH)

Viteză maximă: 280 km/h (optimizată pentru circuite stradale)

Frâne: Noul tren de rulare față adaugă 250 kW la cei 350 kW generați în spate. Sistem de frânare electric (brake-by-wire) pe toate roțile.

Putere de recuperare a energiei în timpul frânării: 600 kW

40% din energia utilizată în timpul unei curse provine din regenerarea la frânare

Sustenabilitate

Potrivit furnizorului, bateriile Gen3 sunt printre cele mai avansate și mai durabile baterii fabricate vreodată. Sunt realizate cu minerale provenite din surse responsabile din punct de vedere ecologic, iar celulele bateriei vor fi reutilizate și reciclate la sfârșitul duratei de viață.

La construcția caroseriei vor fi folosite pentru prima dată fibre de in și fibre de carbon reciclate. Fibra de carbon va fi reciclată de la automobilele Gen2 pentru reducerea cantității totale de fibră de carbon nouă creată.

Amprenta de carbon a modelului Gen3 a fost măsurată încă din faza de proiectare pentru documentarea măsurilor adoptate pentru economisirea energiei, precum și a impactului global asupra mediului. Toate emisiile inevitabile vor fi compensate, ca parte a angajamentului de carbon net zero al Formulei E.

În fruntea tehnologiei

Dezvoltat de DS Performance, divizia de curse a DS Automobiles, DS E-TENSE FE 23 va fi arma aleasă de echipa DS PENSKE și de piloții săi: Stoffel Vandoorne, campionul mondial en titre al Formulei E și Jean-Eric Vergne – singurul pilot din istoria Formulei E care a câștigat titlul de mai multe ori.

Consolidată de noua sa asociere cu PENSKE AUTOSPORT, DS Automobiles își menține angajamentul de a obține mai multe victorii și titluri, precum și noi recorduri, în campionatul complet electric care continuă să fie un vector de accelerare pentru activitatea sa de cercetare și dezvoltare.

Sezonul 9 al Formulei E promite să fie unul dintre cele mai competitive de la începutul campaniei inaugurale, în 2014, datorită noii mașini inovatoare Gen3, a celor 11 echipe de pe grilă și a regulamentelor sportive revizuite. Distanțele de cursă vor fi acum determinate de un număr de tururi și nu de timp, iar echipele își pot încărca rapid modul Attack în timpul opririlor la boxe.

Din concurență se naște inovația în domeniul auto

Conduși de curaj și de dorința de a construi mașina viitorului, cu ambiție, DS Automobiles se inspiră din tehnologiile de competiție în modelele sale excepționale.
Spritiul de avangardă este să reușească prin excelență transferul de competențe între Formula E și mașinile de serie.

ȘOFERII

DS PENSKE

DS Automobiles a deschis un nou capitol în angajamentul său față de Formula E prin încheierea parteneriatului cu unul dintre cele mai prestigioase nume din motorsport: PENSKE AUTOSPORT.

Începând cu sezonul 9, echipa DS PENSKE Formula E aliniază cel mai prestigios duo de piloți din campionat, cu belgianul Stoffel Vandoorne, actualul campion mondial, și francezul Jean-Eric Vergne, singurul dublu campion al disciplinei.

Cu PENSKE AUTOSPORT, Stoffel Vandoorne și Jean-Eric Vergne, DS Automobiles își propune să câștige titluri noi și să continue transferul de tehnologie către noile sale creații, care vor fi exclusiv electrice începând cu 2024.

Jean-Éric Vergne răspunde la întrebările tale

Ce înseamnă conducere eco?

În Formula E, ce proporție din energia utilizată în timpul unei curse provine din recuperarea energiei?

Pe DS 3 E-TENSE, câți kilometri în plus poți parcurge dacă adopți tehnici de conducere ecologică?

Care este puterea de recuperare a energiei la frânare a modelului DS E-TENSE FE23?

Care sunt sfaturile tale pentru optimizarea consumului de combustibil pe circuit și pe șosea?

Câți kilometri ai parcurs deja cu mașina DS Automobiles Formula E?

Faptul că ești pilot de Formula E influențează modul în care conduci pe șosea?

În ce măsură tehnologia E-TENSE utilizată la monoposturile DS are un impact real asupra vehiculelor de serie DS E-TENSE?

CAMPIONATUL ABB FIA de Formula E

Sezonul 9

Sezonul 9 al Campionatului Mondial ABB FIA Formula E a demarat pe 14 ianuarie 2023 în Mexico City.

În acest an, seria 100% electrică se deplasează în 11 orașe din America, Asia, Africa și Europa, cu patru circuite noi: Hyderabad, Cape Town, Sao Paulo și Portland.

NORME ȘI REGLEMENTĂRI

Regulile de bază ale Campionatului Mondial ABB FIA Formula E

Conform regulamentului, cursele se desfășoară acum în tururi, în loc de o perioadă prestabilită, pentru a permite echipelor să își planifice mai bine strategia de competiție. Pentru menținerea consecvenței la schimbarea turului, întreruperile de cursă cauzate de Safety Car și de Full Course Yellow vor fi acum compensate cu tururi suplimentare, înlocuind funcția de timp suplimentar de cursă.

Formatul pentru calificări

Cei 22 piloți vor fi împărțiți în două grupe. Cei mai rapizi patru din fiecare grupă se vor confrunta apoi într-o cursă eliminatorie.

Mai rapid ca niciodată

Puterea furnizată de Gen 3 este de 350 kW în calificări și de 300 kW în cursă.

Mai multă concurență

Întreruperile de cursă cauzate de Safety Car și Full Course Yellow sunt acum compensate prin tururi suplimentare.

Clasamente

DS Automobiles: cel mai de succes producător din Formula E

Saison Équipe Courses Victoires Podiums Pole Position
2022-2023 DS PENSKE 12 1 3 1
2021-2022 DS TECHEETAH 16 1 7 4
2020-2021 DS TECHEETAH 15 2 5 3
2019-2020 DS TECHEETAH 11 4 9 5
2018-2019 DS TECHEETAH 13 3 7 3
2017-2018 DS Virgin Racing 12 2 6 0
2016-2017 DS Virgin Racing 12 2 6 2
2015-2016 DS Virgin Racing 10 1 4 4
TOTAL 101 16 47 22

MAI MULT