Sustenabilitate

Sustenabilitate

Abordarea noastră ecologică

Încă de la faza de proiectare inginerii noștri încearcă să reducă impactul vehiculului asupra mediului, în fiecare etapă a ciclului său de viață.

Reducerea emisiilor de CO2 este o cerință esențială. Pentru a atinge acest obiectiv, acționăm pe mai multe planuri, cum ar fi controlul greutății, tehnologia motorului și aerodinamica. Punând accentul pe soluții eficiente și fiabile adaptate fiecărei piețe, ne propunem să implementăm un răspuns global la efectul de seră.

Tehnologiile viitorului

Inginerii noștri lucrează activ la soluții tehnologice care vor aduce progrese importante în ceea ce privește impactul autovehiculelor asupra mediului. Implementarea sistemului de nouă generație Stop & Start în 2010, soluțiile hibride în 2011 și lansarea vehiculelor cu emisii zero vor permite mărcii DS să își consolideze poziția în segmentul vehiculelor cu emisii scăzute de CO2.

Resurse și reciclabilitate

Pe lângă limitarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 și alți poluanți, politica noastră de design ecologic vizează optimizarea utilizării resurselor naturale prin selectarea cu atenție a materialelor utilizate pentru fabricarea vehiculelor noastre. De asemenea, ne propunem să reducem impactul potențial al vehiculelor scoase din uz asupra mediului, promovând reciclabilitatea.

Exemplu: noul DS 4

Încă de la faza de proiectare, s-au depus eforturi speciale pentru a limita cât mai mult posibil impactul noilor modele DS 4 asupra mediului prin utilizarea materialelor reciclate și naturale care reduc amprenta ecologică a materialelor utilizate în vehicul. Noul dvs. DS 4 conține astfel, în medie, 29% materiale reciclate și naturale.

15% din cele 200 de kg de polimeri sunt reciclați sau naturali și sunt defalcați după cum urmează:
– 40% din materialele naturale
– 60% materiale reciclate

Noul dvs. DS 4 vă respectă conștiința ecologică. Noul DS 4 este conceput pentru a reduce semnificativ impactul său asupra mediului în domeniile reciclării și a materialelor utilizate în vehicul și urmărește:

– să încurajeze reciclarea vehiculului la sfârșitul ciclului său de viață
– să controleze și să monitorizeze compoziția substanțelor utilizate
– să obțină rezultate bune în ceea ce privește reutilizarea și reciclabilitatea căptușelilor și a panourilor ușilor

 

Fabrici certificate ISO 14001

Toate locațiile noastre de producție au un sistem de management de mediu bazat pe certificările ISO 14001. Acest standard internațional stabilește o normă recunoscută la nivel global pentru management și organizare.

Procesul de certificare a fost început cu mai mult de zece ani în urmă și a atins stadiul de maturitate în toate fabricile noastre, toate primind certificările ISO 14001 încă din 2007. Acest standard, creat în 1996, cere producătorilor să pună în aplicare măsuri pentru a urmări controlul și măsurarea impactului proceselor asupra mediului. Prin urmare, este necesară asigurarea unei pregătiri adecvate pentru întreg personalul.

Industria de automobile acoperă o serie de activități – cum ar fi turnarea, prelucrarea, presarea metalelor, asamblarea caroseriei, tratarea suprafețelor, vopsirea și asamblarea finală. Deși aceste facilități nu reprezintă un “risc ridicat pentru mediu” (așa cum se prevede în așa-numita directivă Soveso din 1996), acestea produc, totuși, o serie de efecte asupra mediului pe care ne străduim să le controlam.

1) Secțiile de vopsitorie: începând cu 1995, am redus la jumătate emisiile pe vehicul ale compușilor organici volatili (COV) produși de solvenții de vopsea.

2) Turnătorii: prin utilizarea echipamentelor avansate tehnologic (torța cu plasmă) și dezvoltarea sistemelor de control, am redus semnificativ emisiile de praf de turnătorie.

3) Consumul de apă: economisirea apei este un obiectiv cheie pentru toate locațiile noastre industriale. Această politică a făcut posibilă reducerea consumului de apă pe vehicul produs cu un factor de 2.5 față de 1995.

4) 94% din deșeurile de producție recuperate: instalațiile noastre produc aproximativ 700.000 de tone de deșeuri metalice pe an, recuperate pentru utilizarea în fabricile de oțel și turnătorii. Dintre celelalte deșeuri, 82% sunt prelucrate prin alte canale de recuperare. Rata globală de recuperare este de 94%.

 

Dezvoltarea durabilă în centrul rețelei

Rețeaua DS, dar și partenerii Citroen se angajează să contribuie activ la politica de mediu a mărcii, de la începutul fiecărei vieți a vehiculelor și până la sfârșitul ei.

Ne-am angajat în trei criterii cheie de management al mediului:
– sortarea, pentru recuperarea și colectarea deșeurilor din automobile în rețea prin intermediul organizațiilor autorizate
– respectarea reglementărilor, pentru a ne asigura că rețeaua respectă reglementările naționale și europene
– trasabilitatea, pentru a urmări deșeurile și a ne asigura că acestea sunt corect reciclate

Conștientizare și responsabilitate

La Salonul Auto de la Paris din 2008 a fost lansat proiectul “GreenPact”. Această nouă abordare ecologică a fost creată pentru a ajuta rețeaua de vânzări din Franța să respecte legislația în schimbare și să își gestioneze mai bine impactul asupra mediului (gestionarea deșeurilor, stocarea chimică, trasabilitatea părților la sfârșitul ciclului de viață etc.).

Pentru a realiza acest lucru, GreenPact folosește o gamă largă de instrumente educaționale și promovează contactele între rețea și alți actori specializați, cum ar fi organizațiile care colectează și tratează substanțele de răcire.

Colectare și gestionare

Am pus la punct o structură pentru colectarea și procesarea vehiculelor scoase din uz (ELV), folosind metode responsabile cu mediul, încă de acum cincisprezece ani.

Colectarea și sortarea deșeurilor de întreținere și reparații sunt organizate în conformitate cu metodele de gestionare puse în aplicare pentru produsele finite (ELP) și desfășurate în Franța ca parte a GreenPact.

Decontaminare

Designul fiecărui vehicul ține cont de etapa de decontaminare de la sfârșitul ciclului de viață și încearcă să ușureze acest proces. Spre exemplu, este amplasat un semn în punctul cel mai de jos al rezervorului de combustibil pentru a ușura golirea. În același timp, un proces de dezmembrare este dezvoltat într-o etapă timpurie de inginerii noștri pentru fiecare element ce trebuie îndepărtat ca parte a procesului de decontaminare.