Încă înaintea plutonului, în anii ’60

Încă înaintea plutonului, în anii ’60

În anii 1960 DS 19 și-a confirmat reputația unei mașini rafinate și confortabile. Dezvăluirea versiunii cabriolet în octombrie 1960 a fost urmată în martie 1961 de un prim upgrade de putere. Puterea motorului a fost ridicată de la 75 la 83 de CP, mărindu-se astfel viteza maximă a mașinii până la valoarea de 150 de km/h. În septembrie 1962, DS a primit un nou tablou de bord negru, subliniat de o bandă gri deschis, pe care putea fi montat opțional un radio de mașină, la fel ca în DS 19 Prestige. Cu primul său facelift frontal realizat în 1962, DS a renunțat la grilele de aripă și a primit două elemente de protecție din cauciuc, dar și o bara de protecție redesenată. Actualizarea a îmbunătățit în continuare aerodinamica mașinii, reducerea consumului de combustibil și cresterea vitezei maxime la 160 km/h.

Odyssee-heritageDS-21-CabrioletÎn octombrie 1965, la un an de la lansarea modelului DS Pallas în 1964, a fost lansat un nou DS cu un motor de 2.175 cm3 care dezvolta 109 CP și putea atinge 175 km/h viteză maximă! Noul model – DS 21 – s-a alăturat gamei lângă DS 19, disponibil din 1955 (numele lor fac referire la capacitățile cilindrice ale motoarelor de sub capotă). DS a primit un facelift în 1967, care, în afară de aspectul său unanim aplaudat, a inclus și o nouă caracteristică de siguranță – farurile adaptive fiind acum în standard la modelele high-end Prestige, Pallas și Cabriolet. Astfel echipat, DS putea lumina interiorul virajelor înainte ca acestea să fie abordate!

Odyssee-DS-19După introducerea în septembrie 1968 a unui tablou de bord negru și înlocuirea modelului DS 19 cu modelul DS 20, anul 1969 a marcat apariția unui tablou de bord complet reproiectat, cu trei cadrane mari și acoperit de un vizor transparent pe toată lățimea sa. Anul 1969 a fost, mai presus de toate, marcat de un upgrade major de putere. Motorul de 2.275 cc al modelului DS 21 a fost echipat cu injecție de combustibil controlată electronic, sporind puterea la 139 CP și viteza maximă la peste 185 km/h. Mai mult ca niciodată, DS și-a afirmat poziția vis-a-vis de competitori și s-a dovedit a fi o mașină unică din toate punctele de vedere.